Friday, March 16, 2007

Gempa...lari...........mau lari mana ?

Sat ni aku nak cite cikit pasai gempa kat Padang, Indonesia tempoh hari. Hangpa tau aku kat Melaka ni rasa juga dia punya goyang. Aku dok tingkat 6, tiba-tiba kerusi aku goyang. Aku ingat aku goyang. tapi aku tak goyang. Pas tu ok. Aku pun ok. Pas tu goyang balik aku tak kisah juga. Tapi aku ternampak air dalam botol sebelah aku. Air tu punya goyang aku pun naik kecut, apa lagi, aku angkat kaki cabut - turun kat bawah. Tapi masa tu jalan naik tangga. 'Steady' jugak macam tak apa-apa. Itu sebelah pagi.

Sebelah petang -aku dalam bilik komputer (server). Kali ni dia punya goyang lagi kuat dari yang pagi tu. Masa nilah aku terus cabut dan naik lif takut-takut kalau guna tangga lambat. Tapi itu lah kesilapan aku. Sepatutnya aku gunakan tangga bukan naik lif.Alhamdulillah, semua selamat. Jadi aku nasihat hangpa semua, kalu berlaku dimana-mana macam ni hangpa turun guna tangga. JANGAN GUNAKAN LIF SEMASA KECEMASAN.
Ok maghi kita tengok gambak dan video gempa kat padang tu. Kawan aku Yuhanis, masa tu ada kat sana. Tapi tak sempat rakam semua.Kita tengok samak-samak.





Pasai video sat dulu. Nanti aku bagi tau hang kemudian, ok.

Tu sais je t'aime

No comments: