Friday, March 16, 2007

Makan gaji naik gaji...

Aaa.... ari ni aku nak cite pasai naik gaji. Skarang ni hiruk pikuk macam tongkang nak pecah cita pasai kakitangan kerajaan nuuhh...pasai nak naik gaji. Itu baru nak naik. Kalau dah naik cite nya lagi bagai nak rak. Aku kesian juga kat dia orang tu. Macam aku jugak. Aku dengak cita sbab depa ramai-ramai yang kurang lebih 1 000 000 tu orang, dah lama tak naik gaji. Harga barang doookkk... naik. Mana bleh tahan. Jadi kerajaan pun setuju lah nak naik kan gaji dia orang ni. Kalau tak banyak, sikit pun jadi lah. Tak dapat bunuh gajah, dapat bunuh nyamuk pun jadi lah. i...ye..
Ni nak cite cikit pasal harga barang naik. Walupun benda aku nak cite ni dah lama lepas - puluhan tahun - tapi dek ayat pembicara tu yang terlampau 'contrast' dan menarik, terpahat lah dalam kelapa ehh...kepala hotak aku niii.
Cite nya gini...Setelah lama pembicara ni pom pang pom pang blah blah blah sampai lah ke akhir penutup kalamnya. Katanya
" Tuan-tuan dan pompuan-pompuan semua, ari ni semua barang naik---minyak naik, bawang naik, beras naik, gula naik, kopi naik, susu naik...(senyap kejap suspen) hujan saje yang turun".

Gitu lah citenya. Jeling-jeling le gambar bawah ni.



Itu je takat ni...c u

No comments: